T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İLÇE TAPU MÜDÜRLÜĞÜ
BİLGİLENDİRME KAPSAMI :
Kurumun bağlı bulunduğu Bakanlık adı: Çevre ve Şehircilik Bakanlığı
Kurumun kuruluş tarihi : Uzundere Tapu Müdürlüğü Çevre ve Şehircilik Bakanlığına bağlı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bir taşra birimi olup, 1992 yılında kurulmuştur.
Coğrafi Durumu : İlçemiz Erzurum Artvin Karayolu üzerinde kurulmuş olup, Erzurum'a 83 Km. mesafededir.
GENEL BİLGİLER
TAPU SİCİL MÜDÜRLÜĞÜNÜN KURULUŞU VE GÖREVLERİ
KURULUŞU VE TARİHİ GELİŞİMİ:
CUMHURİTET ÖNCESİ
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilatının kuruluşu olarak ‘'Tapu Nizamnamesinin''yürürlüğe girdiği tarih olan 1847 yılı kabul edilmektedir.
Cumhuriyet döneminden önce çıkarılan çeşitli kanun,irade ve tebliğlerle teşkilat işlevini sürdürmüştür.Ülkemizde ilk kadastro çalışmalara 1328 (1912) yılında ‘'Envali Gayrimenkulleri Tahdit ve Tahriri Hakkında Kanunu Muvakkat'' adlı kanunla başlamış,bu kanunu çıkaran büyük Devlet adamı,merhum MAHMUT ESAT EFENDİ de teşkilatın ilk kurucusu olarak tarihteki yerini almıştır.
1911 yılında İstanbul'da ilk olarak Kadastro Mektebi Alisi adı altında Tapu ve Kadastro Meslek okulu açılmış,bu okul bugün Anadolu Tapu ve Kadastro Meslek Lisesi adı altında Ankara'da öğretimini sürdürmektedir.Adı geçen lise,Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünü uzun süreler yapmış Eşya Hukukunun büyük hocası Galip ESMER gibi,mesleğe büyük hizmet vermiş değerli şahsiyetler yetiştirmiştir.
CUMHURİYET SONRASI
1341 (1925) tarihli 658 sayılı Kanunla Tapu Müdüriyeti Umumiye sine bağlı bir Kadastro Teşkilatının kurulması kabul edilmiş,1927 yılında çıkarılan ‘'Muvazene-i Umumiye Kanunu ile de Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bugünkü ismini almıştır.
1932 tarih 2015 sayılı Kanun ile ‘'Tapu Sicil Müdürlüğü ve Tapu Sicil Muhafızlığına Dair'' kanun çıkarılmış.Bu kanunun bir çok maddeleri 1936 tarih 2997 sayılı'' Tapu ve Kadastro Umum Müdürlüğü Teşkilat ve Vazifeleri Hakkındaki Kanunla değiştirilmiştir.Söz konusu Kanunla Genel Müdürlük,Maliye Bakanlığına bağlanmıştır.
1939 tarih 3707 sayılı Kanunla Genel Müdürlük Adalet Bakanlığına daha sonra 1951 tarih 5840 sayılı Kanunla Başbakanlığa bağlanmıştır. Son olarak 27.11.2002 tarihinde Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Bayındırlık ve İskân Bakanlığına bağlanmıştır. ‘'(04.07.2011 tarih ve 27884 mükerrer sayılı Resmi Gazete' de Çevre ve Şehircilik Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri hakkındaki 644 sayılı Kanun Hükmünde Kararname yayımlanarak yürürlüğe girmiş.''Bayındırlık ve İskan Bakanlığı' ibaresi yerini Çevre ve Şehircilik Bakanlığı almıştır. Yine 2011 yılında Tapu Sicil Müdürlüklerinin Sicil kelimesi kaldırılarak Tapu Müdürlüğü adını almıştır.
1984 tarihinde çıkarılan 3045 sayılı Yasa ile Tapu ve Kadastro Teşkilatı bugünkü şeklini almıştır.
GÖREVLER:
Müdürlüğümüz vatandaşlarımızın gayrimenkul tasarrufuna yönelik Satış, Bağış, Ölünceye Kadar Bakma Akdi, İpotek, İntikal, Taksim, Trampa, İntifa Hakkı vb. taleplerini yerine getirirken başta Türk Medeni Kanunu olmak üzere, Eşya Hukuku, Miras Hukuku, Borçlar Hukuku, İcra ve İflas Hukuku gibi çok değişik hukuk dallarını kaynak olarak kullanmaktadır. Bu hukuk dallarının yanında birçok arazı kanunu, Tüzükler ile bazı özel kanun ve yönetmeliklerde iş ve işlemlerimize yön vermektedir.2644 sayılı tapu Kanununun 26. maddesi Tapu Sicil Müdürlüklerinin görev ve yetkilerini hükme bağlamıştır. Ayrıca Tapu işlemlerinin yapılış esasları 02.12.2004 günlü resmi gazetede yayınlanan 2004/8109 sayılı Tapu Sicil Tüzüğü ile düzenlenmiştir.
KADRO VE PERSONEL DURUMU :
Müdürlüğümüzde 1 Müdür Vekili (Totum Tapu Müdürü Olup Cuma günleri görev yapmaktadır. Kamulaştırma yapılacağı günlerde ve iş durumuna göre diğer bazı günlerde gelmektedir.), 1 Memur, 1 Daimi İşçi personeli bulunmaktadır.
İŞ BAŞINDA EĞİTİM DURUMU :
İş başında genellikle boş vakitlerimizde değişik konularda memurlarımızla hizmetiçi eğitim yapıyoruz, genelgelerimizi gözden geçiriyoruz, müktezalarımızı inceliyoruz ve bilgilerimizi tazeliyoruz. Tereddüt hasıl olan konularda Bölge Müdürlüğümüzden bilgi istiyoruz.
YANGINDAN KORUMA TEDBİRLERİ :
Yangın tüplerine acilen ihtiyaç vardır. Kısmen tedbir alınmıştır. Her odaya demirbaş eşya listesi, demirbaş numaraları güncelleştirerek asılmıştır.
KADASTRO YAPILAN YERLER
İlçemize bağlı merkez ve Köyleri v ve mahalleri dahil tümünün kadastro çalışmaları bitmiştir.
KADASTRO GÖRMEYEN YERLER :
İlçemize bağlı Mahalle ve Köylerde kadastro görmeyen yer kalmamıştır.
MÜDÜRLÜK BİLGİLERİ :
a) Müdürlüğümüz Zabıt kayıtları hariç Kadastro gören yerlere ait taşınmazmallar bilgisayar ortamına aktarılmış olup Takbis sisteminde işlemler anında güncellenmektedir.
b) Personele görevleri ile ilgili görev dağılımı yapılarak tebellüğ ettirilmiştir.
UZUNDERE TAPU MÜDÜRLÜĞÜNÜN
2015 YILI PERSONEL GÖREV DAĞILIM ÇİZELGESİ
Uzundere Tapu Müdürlüğü olarak;
1 Müdür Vekili, 1 Memur, 1 Daimi İşçi olmak üzere toplam 3 personelle hizmet vermektedir.